Unieważniono wybór oferty Torpolu na modernizację linii kolejowej nr 229 Kartuzy-Lębork
PKP Polskie Linie Kolejowe unieważniły wybór oferty Torpolu w przetargu na modernizację linii kolejowej nr 229 na odcinku Kartuzy–Lębork. Decyzja została podjęta w związku z realizacją wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z 22 sierpnia 2025 r., która nakazała unieważnienie czynności wyboru oferty najkorzystniejszej, odtajnienie wyjaśnień Torpolu w zakresie złożonej oferty oraz powtórzenie oceny ofert.
Wartość oferty Torpolu wynosiła 625,06 mln zł i była najniższą spośród złożonych propozycji. Do postępowania przetargowego przystąpiło sześć podmiotów:
1. Torpol S.A. – 625,06 mln zł
2. Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe – 663,9 mln zł
3. Mirbud S.A. – 712,9 mln zł
4. Aldesa & Coalvi – 720,8 mln zł
5. ZRK DOM & Alusta S.A. – 801 mln zł
6. Budimex S.A. – 826 mln zł
Torpol w komunikacie giełdowym poinformował, że wyraził zgodę na ponowny wybór jego oferty jako najkorzystniejszej. Procedura zostanie powtórzona, a termin realizacji inwestycji określono na 2027 rok.
Modernizacja linii kolejowej nr 229, zamkniętej w 2000 roku, ma strategiczne znaczenie dla zapewnienia dostępu kolejowego do planowanej elektrowni jądrowej Lubiatowo–Kopalino, zarówno na etapie jej budowy, jak i późniejszej eksploatacji. Inwestycja ma również umożliwić dojazd do Trójmiasta przez Kartuzy dla mieszkańców zachodniej części województwa pomorskiego, w tym Słupska i Lęborka, szczególnie w okresie zamknięć torowych na modernizowanej linii nr 202 Gdynia Chylonia–Lębork. Szczegółowy zakres robót zostanie ustalony po opracowaniu dokumentacji projektowej.
Źródło: Facebook/e-lebork, Oprac. Paulina Stenka