„Właśnie trwa połączenie w sprawie zaginionego dziecka” – kampania Fundacji ITAKA na ekranach w całej Polsce

W Polsce co cztery godziny znika dziecko. Każde zgłoszenie zaginięcia to dramatyczny moment pełen lęku i niepewności dla rodzin. W takich sytuacjach, oprócz zawiadomienia policji pod numerem alarmowym 112, dostępny jest również Telefon w Sprawie Zaginionego Dziecka i Nastolatka – 116 000.

W ramach nowej kampanii Fundacji ITAKA i Screen Network, za każdym razem, gdy ktoś dzwoni na numer 116 000, na ponad 20 000 ekranach w całej Polsce w czasie rzeczywistym wyświetla się komunikat: „Właśnie trwa połączenie w sprawie zaginionego dziecka”. Layout ekranów zmienia się w dzwoniący telefon, a zamiast numerów pojawiają się podpisy odzwierciedlające emocje bliskich, takie jak „Spanikowana mama”, „Przerażony dziadek” czy „Rozżalony tata”. To sposób na zwrócenie uwagi, że problem zaginięć dzieci dzieje się tu i teraz, dotykając realnych osób, które w danym momencie proszą o pomoc.

Kampania została objęta honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka Moniki Horny-Cieślak oraz Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji. Partnerami akcji są Komenda Główna Policji oraz Centrum Poszukiwań Osób Zaginionych KGP.

Działania realizowane przez Screen Network umożliwiają nagłaśnianie każdego połączenia na infolinię Fundacji ITAKA w przestrzeni publicznej, nadając głos rodzinom w potrzebie oraz zwiększając społeczną świadomość skali problemu zaginięć dzieci w Polsce. To pierwszy w Polsce projekt, który w czasie rzeczywistym pozwala zobaczyć, że w danej chwili ktoś szuka zaginionego dziecka i potrzebuje wsparcia, przypominając o możliwości natychmiastowego działania oraz roli czujności społecznej w poszukiwaniach.

Film promujący kampanie znajdziesz TUTAJ

Źródło: Facebook/Pomorska Policja, Oprac. Paulina Stenka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Close